tirsdag den 10. september 2013

Lækker hæklet elefant DIY

Det hemmelige projekt, som jeg skrev om i indlægget Sneak peek er nu helt færdigt, affotograferet og afleveret til moren, vis barn skal have det, når han kommer ud af maven.

Som I kan se, er det en elefant. Jeg blev så frygtelig glad for ham, at jeg var lige ved at beholde ham selv og hækle en anden, som jeg kunne give væk. Men jeg besluttede mig for at være voksen og lade elefanten flyve fra redden, også selvom den er lavet af garn, der betyder noget for mig. Suk.

Jeg har længe ville hækle en elefant, men jeg har ikke kunne finde den helt rigtige opskrift. Efter lang tids søgen fandt jeg en opskrift på bloggen pif paf puf. Elefanten er stærkt inspireret af Sebras elefant, som man blandt andet kan se på Babysams hjemmeside.

Den er dog ikke helt magen til hverken Sebras elefant eller den, som man kan finde hos pif paf puf. Jeg har givet elefanten mit eget præg ved at lave pupillerne større, da jeg synes det gør den til en mere sød og rar elefant. Jeg har hæklet hele elefanten i dobbeltgarn minus pupillen, som er hæklet med enkelttråd. Jeg har brugt bomuld til pind 2,5-3 til hele elefanten. Jeg har spejlvent de to farver, så den får et touch af humor.

Find opskriften her. God fornøjelse!






8 kommentarer:

  1. Hvor er den kær, sjovt med to forskellige farver :)

    SvarSlet
  2. Hvor er den da bare fantastisk! Kan godt forstå, at du gerne selv ville beholde den - men det er nu også skønt at give noget væk, som man selv er meget glad for. Er der ikke et ordsprog der lyder noget i retningen af - "Man skal kun give gaver som man selv gerne vil have" :-)

    Bedste tanker herfra*

    SvarSlet
  3. Arhmen hvor er den sød. Super flot elefant.
    Kh Anja.

    SvarSlet
  4. Den er bare blevet vildt hyggelig:-)

    SvarSlet
  5. Hvor er den fin... håber du har det godt med babyen og bækkenet og det hele..

    SvarSlet
  6. Øj hvor er den fin Jenny. Kan lide den spejlvendte farve-effekt! : )

    SvarSlet

Skriv en kommentar, så bliver jeg glad :)