onsdag den 25. januar 2012

DIY: Hæklet omslag til kalender

I foråret lavede jeg et omslag til min fagforeningskalender. Det var nødvendigt, da man ikke kan tage forsiden ud af plastikken og erstatte den med en hjemmelavet en, derfor skulle der noget nyt udenom. Dengang nøjedes jeg med at lave et indlæg og lavede ikke en DIY.

Nu har jeg fået lavet en DIY, så mine dejlige læsere selv kan lave kalenderomslaget. Opskriften er  superlet, og man kan let selv tilpasse omslaget til sin egen kalender.

Garn:
Hæklegarn nr. 5 i sort og blå

Hæklenål nr.:

2

Sådan gør du:
Hækl 70 lm og hækl derefter fastmasker til arbejdet måler 31 cm.Klip tråden og før tråden igennem løkken.

Mønster:

4 rækker i sort garn
4 rækker i blåt garn
8 rækker i sort garn
4 rækker i blåt garn
4 rækler i sort garn
8 rækker i blåt garn

Fold:

Fold hver ende, så der er 4 cm af arbejdet til at folde rundt om kalenderen, hæft med knappenåle i hver side, i hver ende.

Sammenhækling:

Sammenhæklingen af folden sker samtidig med hæklingen af kanten.  Når den foldede kant skal hækles, hækles der derfor igennem to lag.

Kant:

To buer hækles således:
1 fm
4 stm
1 fm
4 stm
1 fm
Der hækles fastmasker og stangmasker i mellem hver række og i midten af hver række.

Som pynt kan man vælge at sætte et par fine knapper på, som jeg har gjort. Disse er købt i Aarhus hos City Stoffer.


God fornøjelse :)



















6 kommentarer:

  1. jeg har set en der har hæklet et omslag til en bil.....

    SvarSlet
  2. Ej hvor skønt! Det er bare sådan en skøn måde at pifte sin til tider ret kedelig kalender :o) Jeg vil eller sagt på en anden måde, jeg skal have lært at hækle :o)

    SvarSlet
  3. sjovt! :) godt fundet på!

    SvarSlet
  4. Tak for fed DIY!

    En lille sidebemærkning, så har jeg modtaget en blog award. Den skal jeg give videre til 5 andre blogs. Jeg har valgt dig, fordi din blog er sjov og hyggelig, samtidig med du har en masse fede DIY. Jeg har skrevet et lille stykke om din blog og vist to billeder herfra.
    Håber det er i orden, og at du vil tage imod nomineringen.
    Hvis du tager imod, skal du vælge 5 blogs,som du tildeler en Award.
    Dernæst skal du på din blog skrive, at du har modtaget den af mig. Billedet kan du kopiere fra min blog. Hvis ikke, vil jeg stadig gerne have lov at nominere dig ;-)

    Hilsen Camilla

    SvarSlet
  5. Tak :) det er resultatet af noget jeg HELT selv har fundet på :)

    SvarSlet

Skriv en kommentar, så bliver jeg glad :)