onsdag den 18. januar 2012

DIY: Let retstrikket tubehalstørklæde

Jeg gav min søster dette tubehalstørklæde i julegave. Det er et tidskrævende projekt. Til gengæld kræver det ikke så meget tankevirksomhed. Det er derfor et helt perfekt sofaprojekt.







Pind: 3,5

Garn: Okkergul (3771) vital superwash uldgarn fra Hjertegarn. Du skal bruge 400 gram. Det svarer til 8 ruller à 50 gram.

Sådan gør du:
Slå 85 masker op på pind 3,5 og strik retstrik indtil arbejdet måler 145 cm. Luk af og klip garnet.
Herefter skal du sy tørklædet sammen til en tube med en rest af garnet med en uldnål. Læg arbejdets ender ved siden af hinanden og sy det sammen. Læs om sammensyning her.

Det færdige arbejde:  
Det færdige arbejde måler ca 33 cm i bredden og 145 cm i længden.
Alt efter smag og behag kan du gøre det både bredere og længere.

15 kommentarer:

  1. hvor er det en lækker farve. Og tak for opskriften...lyder faktisk som noget man kan slå hovedet fra til...
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  2. Så blev den helt færdigt. Hvor er den bare fint. :)
    Kh Charlotte

    SvarSlet
  3. Hvor ser det godt ud!

    Jeg er også selv i gang med gult - bare en lidt mørkere tone. Bare i form af en hue og hæklet, og pyh jeg er langsom, men det er hyggeligt! :)

    Kh Christine

    SvarSlet
  4. EJ, det er måske lige et projekt for mig..hmm, tænke tænke

    SvarSlet
  5. Virkelig et lækkert tørklæde og SMUK farve :-)

    SvarSlet
  6. Det er virkelig skønt. Jeg havde tænkt mig at strikke sådan et bare med nogle større pinde. Jeg er bare lidt i tvivl om hvordan det skal hæftes sammen til sidst??

    SvarSlet
  7. Mange tak for alle jeres kommentarer :) Dejligt, at høre, at I kan lide det!
    Mange tak til Frk. Poulsen. Der er nu tilføjet, hvordan man skal sy det sammen til sidst :)

    Kh. Jenny

    SvarSlet
  8. Jeg er vild med dit tube tørklæde! Jeg bor nærmest i mit tube tørklæde lige nu hvor det er så koldt. Men jeg er vild med farven på dit. Måske det sku blive mit næste projekt. :-)

    Kram Tanja

    SvarSlet
  9. Lækkert tørklæde og god DIY, som jeg nu er i gang med at forsøge mig med - nu er jeg bare i tvivl om jeg skulle have valgt en anden farve - typisk når man er kommet godt i gang;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt, at du kan bruge min opskrift :)Hvilken farve har du valgt?

      Slet
  10. hvor er det flot hvor har du købt garnet ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du have :) Ja, hvor har jeg købt garnet... Jeg ved, at man kan købe det i gazelle garn i Bruuns gade i Aarhus :) Måske kan man købe det på nettet :)

      Slet
  11. Hvordan syr du det sammen for når man trykker der hvor man skal for at se hvordan man syr det sammen ja så siger den dette her : Siden du leder efter, blev desværre ikke fundet...,,,, Vil du skrive en mail til mig på susannemollerchristiansen@hotmail.com og forklare hvordan du gør,,,, tak

    SvarSlet
  12. Jeg kan heller ikke se linket til sammensyningen heller ej på pandebåndet😔 håber du kan hjælpe

    SvarSlet

Skriv en kommentar, så bliver jeg glad :)