mandag den 12. august 2013

Bugbag en smart løsning

Det her med at være sygemeldt går faktisk ok. Jeg har været meget bange for, at jeg ikke ville kunne få tiden til at gå, og at jeg ville savne mit arbejde for meget. Jeg savner mit arbejde, men jeg skubber det væk ved små daglige gøremål og forskellige forberedelser til lillepigen kommer. Ja ja, jeg ved godt, at der kun er gået en uge, men indtil videre har det ikke påvirket humøret i stor udstrækning, og det glæder jeg mig over. Pjyyv.

Angående forberedelser til lillepigens ankomst har jeg ledt efter den helt rigtige babyalarm. I min søgen er jeg kommet forbi rigtig mange smarte og dyre alarmer. Jeg er i særlig grad faldet pladask for en alarm, der kan kobles op på mobilen. På den måde skal man ikke ustandselig sidde i venteposition med en walky talky i hånden. Da det simpelthen er en for dyr løsning, har jeg nu valgt testvinderen fra juni 2012: Philips Avent SCD 505.


Men som I sikkert kan se, er babyenheden ret klodset og stor, og jeg kan simpelthen ikke se mig ud af, hvor den skal være i vognen. Når det så er sagt, har der været episoder, hvor babyalarmer har antændt barnevogne, så det er måske slet ikke smart at have alarmen liggende i vognen. Efter at have spurgt rundt omkring fik jeg et tip om en smart taske til babyalarmer, som bruges til at hænge på barnevognen. Den hedder BugBag, og den må jeg have fingrene i. Så er spørgsmålet bare, om den skal anskaffes i den lyserøde udgave eller i den brune udgave. 

 

3 kommentarer:

  1. Ih hvor spændende :-) Det er en jungle med babyalarmer. Vi havde den billigste model, måske ikke den bedste, men vi brugte den ikke særlig meget. Tænk engang da vi var børn fandtes den slags ikke ;-) Hvornår har du termin?

    SvarSlet
  2. Godt at høre du får tiden til at gå. Blev selv sygemeldt tre mdr før termin med prinsessen og mit råd er at du skal nyde det. Roen og muligheden for at ligge sig når du føler for det kommer ikke igen foreløbelig, så nyd det mens du kan og glæd dig til det ændre sig lige om lidt når lillepigen kommer. Fantastisk tid du går i møde. Tror vores babyalarm hed stella Nova. Vi har bare haft den til at stå og så med fuld skrue på lyden så har vi sagtens kunne høre den i hele lejligheden/huset. Største problem har været at naboerne havde den samme så børnene gik i hinandens:-)
    Glæder mig til forhåbentlig at se dig snart
    Knus mette

    SvarSlet
  3. Dejligt, at I læser med :)

    Jane: Det er MEGA spændende! Jeg glæder mig meget, men frygter også fødslen lidt :) Jeg har termin d. 7. november. Der er virkelig meget udstyr, som ikke er nødvendigt i dag :)

    Mette: I dag har jeg for første gang rigtig nydt roen, sådan rigtigt! Det handler om at skabe en mening med hver dag :)

    SvarSlet

Skriv en kommentar, så bliver jeg glad :)