søndag den 20. marts 2011

Fra syning til nålefilt

Ja, min søster og jeg kom i gang med at sy på hendes symaskine. Jeg havde besluttet, at vi skulle sy et strikkepindsetui. Der var en del fejl på vejen, og nu på halvvejen, gider jeg ikke rigtig mere, og symaskinen står her pakket ind i to lag! Så var jeg åbenbart ikke moden nok til at sy alligevel? Jeg er optimist og regner med, at jeg i løbet af næste uge kommer i gang igen.


Søsters symaskine

I dag vil jeg gå i gang med at nålefilte. Det er længe siden jeg har arbejdet med filt. Jeg startede med at arbejde med filt, da jeg gik på efterskole, og det er også der, jeg har købt mine tre filtenåle :)
Jeg har købt ny filt i flotte klare farver, men mon ikke jeg også får brugt noget af mit gamle filt, jeg købte på "Huset" for efterhåden længe siden. Jeg var så heldig, at jeg kunne få lov til at komme og blande en pose filt i mange farver. Når man nålefilter, er det sjovest med lidt filt i mange farver i stedet for meget filt i få farver.

Ny filt - i flotte farver
Gammelt filt - næsten som et Asger Jorn maleri
God søndag :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar, så bliver jeg glad :)