tirsdag den 13. december 2011

Derfor skal du hjælpe andre mennesker

 - Beretning fra det virkelige liv

For snart længe siden, havde jeg en oplevelse, jeg aldrig glemmer. Det var fredag eftermiddag, jeg skulle besøge min far i Haderslev.
Jeg skulle tage en bus kort efter arbejde. Arbejdet havde været hårdt, så jeg var træt og sur.
Da jeg ventede på bussen, stod der flere forskellige mennesker og ventede sammen med mig. Der stod nogle piger og snakkede og var glade for, at det var weekend. De var på vej ned i byen for at shoppe. Så stod der nogle mennesker, jeg ikke husker, da jeg allermest havde den midaldrende kvinde i sigte, der sad på bænken i busskuret. Hun var overvægtig, havde nattøj på og stod ved en rollator.
Jeg overvejede, om hun selv kunne komme ind i bussen? Jeg slog tanken væk og tænkte i stedet: Hvis ikke hun kan komme ind i bussen selv, så må der være nogle andre, der kan hjælpe, det behøver ikke altid være mig, der skal komme andre mennesker til undsætning, når de har brug for det. Jeg orkede ikke.
Da jeg havde fundet en plads i bussen og kiggede ud ad vinduet, så jeg kvinden med rolatoren forsøge at komme ind i bussen. Det lykkedes hende ikke. Det eneste der var tilbage, var hendes fortabte udtryk i ansigtet. Ingen hjalp hende. Hun var alene. Helt alene.

Billedet er lånt her

5 kommentarer:

  1. Kender godt det med, at man sidder bagefter, og ville ønske, at man havde gjort et eller andet. Det som du fortæller om der, er bare sådan noget, man aldrig glemmer, hvis man ikke får trådt ind.

    Underligt at buschaufføren ikke hjalp egentlig.

    SvarSlet
  2. Hej Ditte
    Mange gange tak for din kommentar :) det varmer.

    Jeg tror ikke, at buschaufføren opdagende det desværre.

    Nej, jeg glemmer det aldrig, og har lært rigtig meget af det.
    Så lige, at du har flere blogs, hvordan administrerer du det? Synes det er rigtig flot klaret!

    SvarSlet
  3. Tak tak. Den ene er bare min hygge-smykke-blog og den anden er mit portfolie, som jeg SKAL have pga. min uddannelse. Bruger en del tid på det, men syntes jo også at det er meget hyggeligt.

    Kan rigtig godt lide din blog.

    SvarSlet
  4. ... og nårh ja, den 3. er bloggen for den film, som skal blive min, og min gruppes afgangsfilm, en gang til næste år, så man kan sige at jeg har to "skole-blogs."

    SvarSlet
  5. Det må kræve enormt meget arbejde! Synes det er sejt, at de alle sammen er så flotte :)

    Hvad er du ved at uddanne dig til?

    God weekend!

    SvarSlet

Skriv en kommentar, så bliver jeg glad :)