onsdag den 7. marts 2012

Sådan bliver du et mere positivt menneske

Jeg har altid været ekspert i at se de sorte sider af livet og frygtet det værste. Jeg kan nogle gang køre helt op, fordi små dårlige ting har hobet sig op. Jeg har i længere tid tænkt over, hvordan jeg kan blive mere positiv og få et mere positivt syn på livet. Som jeg ser det, er der flere veje til et mere positivt liv.

Jeg kan lytte til en psykolog, jeg har hørt tale til et foredrag engang. Han siger, at vi skal generalisere alle de gode ting, der sker. Altså man kan sige om de gode ting, der sker i livet:
"Hvor skønt! Hvor er det dejligt, at der altid sker gode ting for mig."
Når der så sker mindre gode ting, skal man isolere hændelsen og  eksempelvis sige:
"Det var godt nok surt, men så er det vel nok heldigt, at dette er en engangsforestilling".

På den måde tænker man sig frem til en mere positiv hverdag.
Herudover kan man have fokus på alt det positive, der sker i livet. Det kan være de helt små ting, som et kys fra kæreste, en vintergæk på vej til arbejde eller et "Øv, skal vi ikke have dig i morgen" fra en elev. Det kan selvfølgelig også være større ting.

På ovenstående måde lever man også mere i nuet og og fokuserer på den måde ikke på dårlige hændelser, der er sket og bliver ikke sortseer på fremtidens vegne.

Har I andre overvejelser til et mere positvt livt, så skrive endelig en kommentar.

På en dag som i dag, hvor vejret er det rene februar, kan man se det hyggelige i at sidde inde og hygge og tænke frem imod lysere tider.



6 kommentarer:

  1. og imorgen tidlig er der lyst allerede kl.6, og det regn der kommer lige nu bringer foråret med sig. Fedt råd med at tænke at det dårlige er en isoleret oplevelse :-)

    SvarSlet
  2. måden jeg tænker positivt på er at se noget positivt ved alt også forandringer. Der er faktisk ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget

    SvarSlet
  3. syntes det er nogle gode tanker du har gjort dig.. Tror du har fat i den lange ende af problematikken.. Tror også det handler om vaner.. Nogle gange kan vi bare bliver for fokuseret på alt det som går galt, og som driller os.. Det kommer der i bund og grund ikke noget godt ud af.. så hvis vi formår at lave om på denne vane og så give mere plads til løsninger og mod på livet så tror jeg på vi får det bedre.. kender det nemlig også fra mig selv. Altså på en dårlig og usikker dag... ;o)
    Lone

    SvarSlet
  4. Hej Jenny. Er lige på en hyggelig lille virtuel rundtur til de kvinder jeg talte med til Kreativ dag i Århus. Tak for sidst! Hvis du endnu ikke har set event reportagen, kan du finde den her: http://danskewebchicks.blogspot.com/2012/02/blogevent-reportage-kreativ-dag-i-arhus.html

    - og så vil jeg selvfølgelig også lige benytte lejligheden til at smide et link til info om Danske Webchicks' event, hvor jeg håber at se dig igen og få lidt mere tid til at snakke.

    http://www.danskewebchicks.dk/springud.html

    SvarSlet
  5. Nanna Bananna Kaffekanna31. januar 2013 kl. 10.27

    Hvor har du en super dejlig tankegang kære kusine!
    Bare det at fukusere på det positive, gøre det hele meget nemmere! :)Solen skinne for første gang i lang tid, så måske man skulle ud og nyde det forfriskende vejr.. :)Håber du får og har en dejlig dag. Mange knus NaN

    SvarSlet

Skriv en kommentar, så bliver jeg glad :)