fredag den 15. juli 2011

Gaver til barselsbesøg

Min veninde Mette med bloggen Sigaards tidsfordriv har næsten lige fået en dejlige lille pige, som har fået navnet Mille.
I dag skulle jeg på barselsbesøg og dertil hører en gave. Jeg kunne have købt en gave til hende, men valgte at lave gaven selv, da det for mig ville være mere personligt. Det personlige var rigtig vigtigt for mig i dette tilfælde, da jeg har kendt Mette i rigtig mange år efterhånden, helt siden jeg var 12 år gammel, hvilket gør det til hele 13 år.

Jeg har lavet en hagesmæk til Mille, et armbånd til Mette og en "dims" (ved ikke, hvad den hedder) til barnevognen.



Opskriften på hagesmækken fandt jeg her. Det er Fru Drud, der har kreeret den. Hun havde købt en hagesmæk i Magasin til 70 kr. Hun gik hjem og aflurede opskriften og lavede én fuldstændig magen til, det synes jeg er sejt. Hun har bloggen Smutling, som I kan se her. Jeg ændrede dog lidt i opskriften. Jeg lavede den lidt længere og brugte nogle andre farver.

Mens jeg sad og ledte efter en opskrift fandt jeg frem til en hjemmeside, med noget superlækkert baby bomuldsgarn, som jeg tror, jeg vil købe nogle ruller af in case, der skal laves flere barselsgaver :) (Jeg kan dog ikke lige finde hjemmesiden)





Det her er dimsen til at hænge i barnevognen. Jeg har fået idéen med vimpelflagene fra Karen Klarbæks blog og på bloggen Lutter Idyl som Maria med bloggen by Kaas introducerede mig for, samtidig med, at hun gav mig idéen: at bruge vimpler i barnevognen.

Alle de forskellige inspirationer plus mine egne idéer skabte denne prinsessebarnevognsdims (langt ord), som jeg alt i alt er helt tilfreds med, da jeg oven i købet helt selv har lavet opskriften.


Til sidst syntes jeg, at der også skulle være en lille gave kun til Mette. Det er trods alt hende, der har lavet alt arbejdet! Igen har jeg selv lavet oprskriften, men har set billeder af armbånd, der ligner på Karen Klarbæks blog.





Her gaverne pakket ind i mit yndlingsgavepapir!

Barselsbesøget gik rigtig godt, de havde det alle tre rigtig godt og de kunne bruge gaverne.

7 kommentarer:

  1. Hej Jenny!
    Nu kan jeg kommentere! Det er jo bare dejligt! Hvordan fik du det fikset?
    Det er nogle fine ting du har kreeret til Mette - og tillykke til hende med den lille ny.
    Min eksamen gik ok, fik en middelkarakter, hvilket jeg ikke synes var så super fedt, men ærlig talt, det betyder ikke noget :)

    KLEM!

    SvarSlet
  2. Det var faktisk meget simpelt, jeg skulle bare sætte flueben i indstillinger om at alle må kommentere :)

    Tak for rosen! Det er de første babyting, jeg har lavet!

    Det er præcis rigtigt! Det betyder ikke noget! God indstilling!

    SvarSlet
  3. Hvor er du bare super dygtig hækler. Det kæmper jeg lidt for at lære nu :-) Sjovt at du også er skolelærer. Glæder mig til at følge dig.
    Kh V

    SvarSlet
  4. Hej Vibeke

    Mange tak :)

    Jeg har ikke kæmpet så meget med at lære at hækle (der er kun en "pind" man skal holde styr på), men til gengæld kæmper jeg med at lære at strikke efter opskrifter. Men youtube har lært mig en del :)

    Vi skolelærere må holde sammen ;)

    SvarSlet
  5. Det er simpelthen bare så sødt, ven. Lige præcis den hagesmæk har jeg også hæklet. Det var faktisk den jeg hæklede på cafeen for et år sidsen på Trøjborg:)

    SvarSlet
  6. Ja, så er den lille Mille begyndt at spise grød i store mængder, så nu bliver smækker brugt rigtig meget. og inden længe kan hun sidde op i barnevognen. Så skal "vimpelsnoren" sættes fast til legetøjet så det ikke falder ud og bliver væk :-)
    Mange tak for gaverne søde Jenny! Vi må snart ses igen...

    SvarSlet
  7. Hej Mette

    Hvor er du sød! Tak! Jeg troede måske det var lidt for tøset :)

    Jeg tænker tit på, hvordan du har det!

    KNUS!

    SvarSlet

Skriv en kommentar, så bliver jeg glad :)