lørdag den 4. februar 2012

DIY: Fastelavnsboller

Mens sneen besluttede sig for at blive liggende på vores skrå tagvinduer, bagte jeg fastelavnsboller som aldrig før.

Min dejlige kæreste har længe gerne villet, at jeg bager fastelavnsboller. Mit argument for at lade være har været, at ingen af os trænger til flere kilo på sidebenene. Men så fandt jeg denne fedtfattige opskrift på siden Alletiders Kogebog og tænkte, at det skulle afprøves.

Men helt fedtfattige blev de nu ikke ups ups, da jeg fandt resterne fra julen frem og tænkte, som den fornuftige person jeg er, at resterne jo skal bruges og ikke blive for gamle, spørgsmålet er om den slags nogensinde kan blive for gammelt. Derfor kom der marcipan, nougat, chokoladeknapper, mørk og hvid chokolade i fastelavnsbollerne sammen med den fedtfattige creme, mens  jeg hørte min mors stemme i hovedet: 

"Når man er i gang med at lave noget usundt, kan man lige så godt lave det ordentligt, vi spiser det alligevel så sjældent"



























9 kommentarer:

  1. Mmm hjemmelavet fastelavnsboller er bare de bedste og så slipper man for de kæmpe mængder af kvalmende creme, som jeg synes at mange bager laver dem med :/ God weekend :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er de bedste :) selvom jeg nu elsker massevis af creme ;)

      Slet
  2. Mmmmm... ser godt ud.. Jeg skal først i gang næste weekend, og de bliver bestemt heller ikke fedtfattige ;)
    EEEElsker fastelavnsboller, kan sagtens spise 10 på en dag.... :) nam nam ..
    Go weekend. Her hygges der,mens bettemanden ligger med lungebetændelse. SÅ må man gerne få is og saftevand ;)
    KNus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Susan :)

      God bedring med bettemanden :)

      Klem!

      Slet
  3. Ærgrer mig gang på gang over at vi to ikke bor lidt tættere på hinanden. Så havde jeg ringet og ævlet lige indtil du havde inviteret mig på fastelavnsboller!
    /Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke en sød kommentar :) Jeg ved slet ikke, hvor du bor... Det må jeg have tjekket op på :)

      Slet
  4. blev helt inspireret, så nu er der lavet dej og creme mens prinsessen sover og så skal der ellers hygges i eftermiddag med fastelavnsboller:-) Har fundet marcipan i fryseren og mørk chokolade i skuffen så helt fedtfattige bliver de nok heller ikke her:-)
    kæmpe knus Mette

    SvarSlet

Skriv en kommentar, så bliver jeg glad :)